Balsam de buze - comparație

Ultimele 3 balsamuri de buze pe care le-am folosit sunt extrem de diferite între ele, deși, în mare parte promit același lucru. Așa ca m-am gândit că ar merita cate un mini-review prin comparație. 
Voi vorbi în acest post despre balsamul Nutric de la La Roche Posay, Lipcare with Cocoa Butter de la Apivita și Essential Care de la Nivea.


Balsamul de la La Roche Posay a fost mult timp în topul meu. Îl folosesc de aproximativ 6 luni și a facut față cu brio perioadei reci. 
Hidratează foarte bine buzele (dacă aveți ceva timp la îndemână între aplicarea lui și alte activități - ex. mâncatul). Pe mine m-a scapat de buzele uscate - care mai apareau cand uitam de el și vântul își făcea de cap peste noapte. Și asta la propriu. Obișnuiesc să aplic o cantitate destul de generoasă seara, iar dimineața am scapat de cam orice problemă aș avea cu buzele. 
Ce îmi place la el este că nu e deloc lipicios sau greu pe buze. 
Din păcate, el vine și cu câteva puncte slabe. 
Despre SPF nu știu exact ce să spun. El nu e marketat pe ambalaj, dar apare titanium dioxid în lista de ingrediente. Oricum, eu prefer să apelez pe parcursul zilei la un produs care îmi promite un spf 20. 
O problemă pe care am mai întâmpinat-o e ca nu se comportă foarte bine sub un ruj. Îi scade mult atât rezistența, cât și intensitatea culorii. 
El singur în schimb arată biine pe buze și le da un luciu foarte discret, natural. Pentru mine, care fug de gloss-uri cât mai repede, este un maaaare plus.
La capitolul ingrediente prezintă la finalul listei ceva alcool și acid citric, dar cantitatea pare a fi neglijabilă. 

Balsamul de buze Apivita l-am achiziționat după ce am citit destul de multe review-uri pozitive prin blogosferă.
Are o textură destul de dură la început, dar după câteva aplicâri devine mai utilizabil. Am ales varianta cu unt de cacao pentru că era singura care îmi oferea si un SPF de 20. Efectele le-am văzut foarte repede, după 2 sau 3 aplicări de-a lungul unei zile mi-a înmuiat buzele ce erau super uscate la vremea respectivă. 
Nu m-a încântat textura de pe buze. Îmi pare cumva lipicios și tind să îl simt pe buze, cel puțin vreo 30 de minute după aplicare. Acest lucru are și latura lui pozitivă. Este singurul balsam de buze pe care l-am încercat până acum și care s-a comportat bine sub ruj. Acest lucru îi taie spf-ul though (după cum știți deja, produsul cu spf trebuie să fie ultimul adăugat)
L-am încercat și pe timp de noapte - cum am văzut că l-au recomandat unele fete, dar pentru mine efectul a fost departe de a fi unul pozitiv. M-am trezit dimineața cu suprafața buzelor destul de uscată. Acest aspect s-a remediat la reaplicare, dar parcă nu l-aș mai folosi așa.
Pentru această problemă dau vina pe un iritant pe care l-am găsit - uleiul de rozmarin - și pe spf. Am observat că overall produsele cu spf tind să usuce pielea on the long run. 

Cu balsamul Essential Care de la Nivea am o istorie mai lungă. L-am folosit de mai multe ori până acum, de când eram copilă de liceu. Este preferatul meu dintre toate balsamurile făcute de cei de la Nivea (majoritatea îmi par foarte tari și nu prea hidratante).
Hidratează buzele binișor, dar, îmi pare mult mai greu de purat decât celelalte 2 prezentate mai sus. 
De ce spun asta? Consistența lui e mult mai moale și mai lipicioasă, iar într-o zi cu vânt, ajunge de pe buze în păr cât ai clipi. 
La căldură se și topoște mult mai rău (în tub), iar dacă îl folosesc în acea stare se deformează ușor, sau chiar se rupe. 
Cel mai mult îl folosesc după ce îmi exfoliez buzele pentru că îmi e foaret uțor să il masez.
Are parfum, iar acesta e un aspect care pe mine nu mă încâtă foarte mult, dar nu știu dacă există vreun produs Nivea fără parfum. 

Ca prețuri vorbim de
Nutritic La Roche Posay - 25 lei (la Farmacia Vlad - nu prea l-am mai găsit în alte părți)
Apivita - 18 lei (fetele din Timișoara, îl găsiți doar la Sensiblu în Kaufland)
Nivea - Essential Care - 7 lei (Farmacia Tei, dar îl găsiți cam în orice supermarket)

Concluziile?
Nu am reușit să găsesc un singur produs potrivit atât pentru noapte cât și pentru zi (de sine stătător sau purtat sub machiaj). 
Recomand cu dragă inimă balsamul de la Apivita (mai ales dacă vă doriți un balsam de buze sub ruj)
iar pentru hidratarea de noapte, orientați-vă în funcție de buget și timpul avut la dispoziție pentru a găsi produsul.

Eu vreau să încerc cât de curând stick-ul Cold Cream de la Avene (da, chiar dacă vine vara - pare o variantă ok pentru noapte) și cel cu fotoprotecție spf 30 de la aceeași firmă. Sunt pe lista pentru următoarea comandă, deci voi reveni cu review-uri și la ele curând. 

Share:

Post a Comment

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes