Dermatita Atopică - principiile mele & gama Atoderm

Ritmul în care se fac descoperirile cosmetice s-a accelerat mult de-a lungul anilor, motiv pentru care am ajuns în punctul în care să nu mai credem în măștile de praz ci în protecția solară pentru piele fără pete și riduri. Am înlocuit și măștile din căpșuni cu produse cosmetice cu ingrediente potrivite pentru fiecare problemă pe care o întâmpinăm. 

Și, deși îmi amintesc că citeam fiecare carte de cosmetică pe care o avea mama în bibliotecă, mă bucur că nu am pus în practică tot ce scria acolo și că acum găsesc în farmacie variante mai blânde și mai eficiente pentru afecțiunile care mă mai sâcâie din când în când. 


Diferitele tipuri de dermatită, rozaceea, pielea uscată și/sau atopică sunt afecțiuni destul de des întâlnite - fie la copii sau adulți, iar eu nu fac excepție. De ani de zile mă confrunt cu piele iritabilă, indiferent de anotimp, și care reacționează mai mult sau mai puțin bine la cosmetice, temperatură sau vânt. 

Trebuie să recunosc că de-a lungul timpului am și făcut destule experimente - creme cu ingrediente "bio", creme obișnuite din supermarket - cu parfum, alcool sau alți iritanți, lipsa protecției solare și tot așa. 
De când am început să scriu pe blog am reușit să mă educ mai bine - și să aflu una-alta despre ingredinte și modul lor de reacțiune, așa că în timp am reușit să-mi construiesc o rutină ok, cu produse blânde, potrivite mie. 

O mai dau din când în când în bară - mai ales datorită faptului că pielea, fiind un organism viu, este în continuă schimbare, dar pot spune că sunt pe drumul cel bun. Și tocmai pentru că sunt pățită, cred că este important ca dincolo de produse, să vorbim din când în când și despre principii sănătoase. 


Bioderma a lansat de ceva vreme un site nou dedicat tocmai acestei educări în privința dermatitei atopice - afecțiune prezentă la peste 50% dintre noi, într-un stadiu sau altul al vieții. Chiar vă recomand să aruncați un ochi acolo, pentru că sunt detaliate tot felul de mituri cu efecte uneori cât se poate de negative. 

În completarea site-ului găsiți și gama Atoderm - care curpinde o mulțime de produse - de la uleiuri sau geluri de curățare, la creme pentru ten, corp, mâini sau balsamuri de buze. Eu foloseam câteva dintre ele de mai mult - iar dacă îmi citiți blogul de ceva vreme, probabil le-ați recunoscut deja în topul cu favorite. 



" Un prim aspect la care eu țin mult este prezenta alcool-ului sau a iritanților în produsele pe care le folosesc. "

Fug mereu de produsele care conțin așa ceva, fie el produse obișnuite, de la ABC, fie produse luxury. 
Din toate produsele Atoderm încercate până acum, nu-mi amintesc să fi avut probleme de gen cu vreunul - dimpotrivă - am ajuns la punctul în care sunt ok cu a folosi un produs destinat pielii corpului și pe ten, tocmai pentru că are o formulă foarte ok. 

Vorbesc aici de uleiul de curățare care a devenit rapid Holy Grail-ul meu și care nu îmi lipsește niciodată din baie. De curând am început să folosesc și crema de corp din aceeași gamă - iar ca primă impresie ar fi că hidratează ok și îmi calmează pielea câta iritată de la puff-ul de baie. 


" Al 2-lea lucru care poate conduce în timp la agravarea dermatitei (sau declanșarea ei) sunt unele produse pe care le folosim în fiecare zi: detergent de vase, de rufe, în general produse de curățare, unele alimente, sau alți factori la care suntem alergici. "

Ei bine, pentru iritațiile și alergiile care se văd la nivelul pielii, eu foloseam cu succes balsamul Atoderm - care este la fel de eficient ca și crema de mai sus, dar care se absoare parcă un pic mai greu. Crema de mâini este o adiție mai nouă, dar m-am înțeles bine cu ea în aceste ultime săptămâni de iarnă. 

Evident, nu este obligatoriu să o folosiți pe aceasta (defapt, puteți apela cu încredere la o cremă de corp) dar un produs emolient ajută mult atunci când lucrați cu produse dure. 


Ca o completare la punctul anterior, trebuie să vă spun că în general problemele de tipul dermatitei atopice apar sau se agravează pentru că stratul de protecție al pielii nu poate face față agresiunii mediului exterior (natural sau chimic). 

" Motiv pentru care este foarte important să avem grijă de această barieră a pielii, și să folosim produse care contribuie la refacerea ei. "

Atoderm Nutritive este crema de față care poate fi lejer încadrată în categoria de produse SOS - asta pentru că are o formulă foarte curată, ajutând în același timp la protejarea barierei de care vă povesteam. Este și foarte emolientă, iar dacă aveți probleme cu dermatita atopică, problema pielii uscate sau descuamate nu cred că vă este străină. 

Balsamul de buze mi se pare foarte eficient - iar efectele sunt la fel ca și la celelalte produse care de-a lungul timpului au fost preferatele mele: Nuxe, Ivatherm sau Eucerin. 
Îmi place că fiind în format de tip baton e ușor de aplicat și de-a lungul zilei - fără să-mi pun problema igienei (cum se întămplă la produsele din borcănel).


Intenționez să revin cu detalii ceva mai multe într-un articol dedicat produselor menționate mai sus - așa că vă întreb: Preferați să le pun pe toate din aceasta gama într-un singur review mai consistent, sau vreți să vorbesc despre ele separat?

Voi ce alte produse mai folosiți în momentele în care dermatita își face de cap?

Share:

Post a Comment

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes