Travel - Budapesta

A început deja al 2-lea semestru de școală, dar cum nu apucasem să fug niciunde în vacanță, am îmbrățișat repede opțiunea de a face o mini excursie până la Budapesta. Deși este orașul prin care ajung poate cel mai des când plec din Timișoara mi se pare că am mereu câte ceva nou de văzut: muzee, arhitectură veche, arhitectură contemporană - foarte diferită de ce poți vede la noi în țară, festivaluri etc. Aș spune și parte de beauty, dar de data asta nu am reușit să ajung la shop-ul Omorovicza deși era undeva acolo pe listă. Ce-i drept, portofelul cred că-mi mulțumește pentru decizie. 




Orașul este destul de mare, dar dacă vă hotărâți un anume itinerariu puteți să faceți și la pas. În cele 3 zile cât am stat acolo nu am avut nevoie de niciun bilet de metrou. Am apucat să vizitez centrul și toate străduțele pietonale din zonă. Restaurante - fie ungurești fie cu alt specific există la tot pasul, iar meniul este de cele mai multe ori accesibil înainte de a intra. Mi se pare extrem de fain așa pentru că te poți opri exact acolo unde găsești ce îți dorești la un preț ok. 

Cam peste tot apar diverse monumente - atât eroice cât și comemorative: statui sau pavilioane. Am surprins unul dintre preferatele mele în poza de mai jos. 


Muzeele sunt și ele destul de multe - de la muzee tehnice, la artă și istorie. De data aceasta am ajuns la House of Terror, loc ce povestește despre atrocitățile comuniste și trebuie să recunosc că mi s-a zbârlit un pic părul pe mine, iar stomacul a cam ripostat cand am intrat în celulele de la subsol. 

Castelele și casele boierești din Budapesta sunt, în schimb, cel puțin superbe. Fiind în oraș mai ales cu ideea de a analiza detalii arhitecturale ale clădirilor de locuire colectivă pentru un proiect de școală, nu vă voi plictisi cu detalii foarte specifice. Vreau totuși să vă arăt câte ceva din ce am suprins pe aparatul foto în goana mea de ici-colo.



Viața de noapte din Budapesta este și ea destul de bogată. Barurile și cluburile sunt deschise până târziu, iar întâlnirile ad-hoc din piețe sunt la ordinea zilei. Veți avea ce face fie că mergeți singuri sau cu una sau mai multe persoane. 

Eu am stat peste weekend într-un apartament în zona centrală, închiriat prin airbnb, iar condițiile și prețurile au fost foarte ok. Mi s-a părut mai bine decât într-un hostel sau un hotel obișnuit, deci vă recomand din toată inima modul acesta de călătorie. 



Oricum, fie că sunteți din vestul țării și puteți merge ușor cu mașina/trenul, fie sunteți mai de departe și puteți lua avionul (la Wizz sunt tarife chiar ok), eu vă recomand să dați o tură prin capitala Ungariei pentru că aveți ce vedea și trăi.

Ați fost în Budapesta? Ce impresie v-a lăsat orașul?
Share:

Post a Comment

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes