Zona ochilor - ce și cum

Despre îngrijirea zonei ochilor am tot povestit - cu diverse ocazii, dar cum subiectul este în mod constant de actualitate, am decis că este momentul pentru un articol mai amplu. 
Aș vrea să povestesc azi despre riduri - sau linii de expresie și voi face referire și la câteva dintre produsele pe care le folosesc și cum. 


Ridurile sunt un fel de eternă problemă ce apare odată cu trecerea timpului, și de care nu ne putem feri la nesfârșit. Apare ca rezultat al micșorării cantității de acid hyaluronic și colagen din piele, al efectelor radiațiilor soalare, dar nu numai. 
Primele riduri care ne apar sunt cele de expresie - fie ele de la râs, gesturi pe care le facem inconștient etc. Asta nu înseamnă că dacă vrem să ne ferim de ele nu mai zâmbim. 
Cu o îngrijire corespunzătoare și cu un pic de atenție, putem să le amânăm pe cele neapărute, sau chiar să le ameliorăm pe cele existente. 

Îmi amintesc că m-am panicat destul de tare când am început să văd la mine primele linii fine - mai ales după nopți nedormite, sau stat în fum de țigară (pe când încă se fuma la interior). Așa că am început experimentele.. 


Ingrediente active

Am început să citesc și am aflat pentru prima dată despre retinol și despre modul în care el acționează asupra celulelor. Buuun, 3 din cele 4 produse din poza de mai sus conțin retinol în cantități mai mici sau mai mari - iar eu am început să le folosesc cu religiozitate. 
Retinolul este un derivat foarte stabil al vitaminei A - iar ce face el e să ajute la creșterea producerii de colagen care ajută la elasticitatea pielii. Nu numai asta, de fapt, el ajută celulele damaged să-și "suprascrie" informația, dându-le astfel indicații ajutându-le să funcționeze optim. 

Acidul hyaluronic este un alt ingredient care ajută enorm - și ale cărui beneficii le veți observa foarte bine dacă aveți tenul deshidratat. Dacă decideți să folosiți produse care conțin acest ingredient - vă recomand să nu stați în încăperi cu aerul uscat deoarece acidul hyaluronic, dacă nu poate extrage apă din mediul înconjurător, va extrage din straturile mai joase ale pielii. 


Somnul

De când mă știu am dormit cu nasul în pernă fără să mă stresez prea mult de efectele asupra tenului meu - iar acest obicei s-a lăsat cu rezultate nefaste pentru zona de sub ochi. 
Am încercat de mai multe ori să renunț la prostul obicei - dar a durat câteva săptămâni de somn nu tocmai odihnitor și întors pe toate părțile până am reușit să mă obișnuiesc. 

Dar și acum, luni mai târziu, cred că este cel mai bun lucru pe care l-am făcut pentru a diminua liniile care deveneau pe zi ce trece mai vizibile. Vă las și o poză cu fățuca mea, pentru că mi s-a cerut expres să o pun pe blog :)


Structura osoasă

Un alt lucru care trebuie știut e că structura osoasă a feței are un impact destul de mare asupra apariției ridurilor. Mai exact, în funcție de modul în care se întinde/pliază pielea pe frunte, pomeți, nas etc. suntem mai mult sau mai puțini predispuși la a dezvolta un anume tip de riduri. 

Factori externi

Radiațiile solare, fumul de țigară sau poluarea sunt factori care contribuie la agravarea liniilor din zona ochilor - și nu trebuie omise din niciun calcul. 
Mai exact - folosirea protecției solare zi de zi este un must. La fel, dacă știți că urmează să stați afară (sau lângă un geam) într-o zi senină, ochelarii de soare nu trebuie să lipseasă din geantă. 
Eu mult timp tot mă încruntam de la lumină, așa că vara ce numai a trecut am decis să investesc într-o pereche de ochelari de soare cu lentile polarizate - iar efectele pozitive sunt vizibile cu ochiul liber (hihi.. )


Creme de ochi vs Creme de față

Cam toate firmele de cosmetice au adus pe piață diverse tipuri de creme de ochi - ce promit să aibă formule gândite special pentru zona aceasta sensibilă. 
Eu nu sunt de părere că avem nevoie de o cremă special formulată pentru așa ceva - ci orice cremă care întrunește nevoile de hidratare și are ingredientele active în cantități corespunzătoare este potrivită și pentru zona ochilor. 

Ce-i drept în schimb, e că multe companii pun parfum, alcool sau alte ingrediente iritante în produsele destinate tenului, motiv pentru care ele nu sunt tocmai potrivite zonei ochilor. Dacă mă întrebați pe mine, aș spune că ingredientele astea sunt la fel de nocive și pe restul tenului (mai ales dacă aveți o sensibilitate ridicată) - dar într-adevăr acest aspect ne îndreaptă uneori spre cremele formulate special pentru zona ochilor, care au deseori ingrediente ceva mai curate. 


Rutina mea

Și am ajuns și la ultima parte.. Și anume ce și cum folosesc eu. După cum ați văzut probabil și în pozele de până acum, folosesc atât creme de față (cum este Resist Barrier Repair de la Paula's Choice), serumuri (tot gama resist), uleiuri precu și creme special formulate pentru zona ochilor. 

Dimineața mizez pe Even better eyes de la Clinique care mi se pare în continuare un produs foarte fain - mai ales dacă vreți să și aplicați make-up apoi. Adaug crema cu SPF și am ieșit pe ușă. 



Seara, în schimb, lucrurile sunt ceva mai complicate. Cam o dată la 5 zile folosesc tratamentul cu retinol 1% (doar până în punctul cel mai de sus al osului orbital), urmat de crema de ochi de la Ivatherm (cele de la Estee Lauder mai mereu fac scămuțe după un produs PC). 

Serumul sau crema Resist (tot Paula's Choice) le folosesc încă vreo 2 zile pe săptămînă - iar cremele de la Estee Lauder în restul timpului. 
Momentan sunt atât de multe produse pentru că nu am rezistat curiozității, dar de obicei mă cam limitam la 2 produse cu retinol și unul hidratant - fără prea multe ingrediente active. 

De cele mai multe ori adaug, exact înainte de somn, un pic de ulei Melvita care se absoarbe peste noapte; dimineața zona rămâne hidratată și plumped. 


Cubul cu vitamina E de la The Body Shop l-am  luat pentru a-l ține în geantă în caz de deshidratare majoră. Din păcate, la acest punct nu ajută prea mult, dar dacă vreți un produs care doar să răcorească zona (poate la vară?) l-ați putea încerca. Ah, și ajută un pic la iuminare - lăsând în urma aplicării ușoare particule strălucitoare. 
Pe mine nu m-a dat pe spate - și prefer și la partea de iluminare crema de la Clinique de care vă povesteam mai sus. 

Aici mă opresc - pentru că m-am întins mult mai mult decât intenționasem. Voi în ce mod tratați îngrijirea zonei ochilor?


Share:

Post a Comment

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes