Rutina de îngrijire a părului 2018

De când am hotărât să îmi cresc iar părul, am început iar să mă lovesc de probleme de care aproape uitasem: scalp sensibil și care se îngrașă repede, cuplat cu vârfuri uscate. O combinație care în mod cert nu îmi dă voie să sa iau produse dintr-o singură gamă și call it quits. 


Astfel, rutina mea este o combinație de branduri diferite, cu produse care atacă fiecare o altă problemă. Încerc să păstrez o rutină cât mai simplă - cu doar 3 produse pe care le folosesc constant și alte câteva la care apelez din când în când. 

Șamponul, cel mai important dintre toate, este cel care are grijă de problemele scalpului meu. Cred că pentru a avea un păr frumos, sănătatea scalpului este esențială, motiv pentru care șampoanele pe care le aleg sunt de obicei fără sulfați și cât se poate de blânde. 
Node de la Bioderma este o descoperire relativ recentă (deși mi-a rămas în minte după ce l-am tot văzut pe blogul Adinei) dar care mi-a oferit rezultate de la prima utilizare. 


Produsul este transparent, foarte lichid și spumează ceva mai puțin decât un șampon obișnuit, mai ales la prima șamponare. Cum eu șamponez mai mereu de 2 ori, nu mă deranjază deloc acest aspect, pentru că rezultatul final e un păr care arată, se simte și este curat, iar scalpul nu pare deranjat deloc. 
Îl folosesc cam la fiecare 3 zile (sau chiar 2 dacă am avut un antrenament mai intens la sală, am mers prin praf etc.) dar combinat cu produsele de mai jos, face echipă tare bună. 


O adiție și mai nouă este balsamul de păr - de această dată de la Wash&Go. Eu am renunțat la folosirea unui asemenea produs în urmă cu mai mult de un an, din comoditate și pentru că nu îmi place în mod deosebit să îl scot din păr. Dar iată că acum, când părul meu fin a început să se usuce și să se deshidrateze, am fost nevoită să îl reintroduc în rutină. 
Momentan folosesc varianta cu extact de mușețel, pe care îl masez în jumătatea de jos a părului pentru 2-3 minute, iar apoi îl clătesc cât pot de bine. 


Ultimul produs este un ulei de păr pe care îl folosesc fie pe părul umed, fie pe el uscat, în funcție de timpul pe care îl am la dispoziție. Am renunțat la Kerastase de curând (și trebuie să zic că nu mi-a plăcut la fel de mult precum speram) iar produsul nou intrat în funcție este Salon Hits, marca Revlon de la Triodeluxe
Este un ulei foarte light, care se absoarbe rapid în păr și care îmi domolește cât de cât vărfurile rebele. De obicei masez aproximativ 3-4 pompițe pe vârfurile umede și nu mi s-a întâmplat niciodată și îmi încare părul sau să-l facă să-și piardă din volum. Uneori, în funcție de factori externi (folosirea feonului, vânt, soare) mai revin cu încă o pompiță sau 2 după uscare.
Poate pare mult produs folosit, dar cantitatea de 50 ml nu este atât de mică. În plus, prefer varianta în care aplic mai mult produs fără efecte secundare negative, decât una în care trebuie să am extrem de multă grijă să nu scap cu un strop în plus.  Îmi place mult și ambalajul: tub de sticlă, cu pompiță, ce permite un dozaj extrem de ușor. 

L-aș recomanda în primul rând persoanelor care nu au nevoie de o reparare intensă a firului de păr și pentru care măștile sau uleiurile reparatoare sunt prea mult. 



Oricum, ideea principală e că indiferent de produsele folosite, regulile sunt simple: șamponul ar trebui să îți ajute scalpul, balsamul să-ți descurce părul fără să-l încarce, iar uleiul să fie pe atât de dens pe cât îți cer vârfurile.
Dacă cele 3 puncte sunt bifate, mentenanța unui păr sănătos este asigurată. Bineînțeles, dacă aveți probleme mai mari, date de vopsirea/decolorarea părului sau folosirea excesivă a căldurii, un tratament este recomandat.. dar despre asta vom vorbi cu altă ocazie, probabil după ce îmi fac și eu curaj să fac o trecere spre părul vopsit roșcat. 
Share:

1 comment :

  1. Thanks a lot for sharing this amazing knowledge with us. This site is fantastic. I always find great knowledge from it.  Protectie solara pentru barbati

    ReplyDelete

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes