Double Cleansing - Colecția mea de balsamuri demachiante

Ideea de double cleansing nu mai este una tocmai nouă, dar în zona europeana înca are spațiu pentru a lua amploare. 
Este un răspuns bun la nevoia de a avea un ten curat - mai ales acum când protecția solară (greu de dat jos) este - pe bună dreptate - din ce în ce mai prezentă în rutina noastră, când produsele de make-up sunt waterproof - dar când nu vrem să agresăm tenul cu exfoliere mecanică, frecat excesiv sau produse de curățare agresive. 


Ce înseamnă mai exact? Curățarea tenului de 2 ori, cu produse diferite. Primul poate fi apă micelară, demachiant, balsam, ulei, iar al 2-lea este produsul pe care îl folosiți în mod obișnuit pentru spălarea tenului. Eu recomand mereu pentru prima folosire uleiul sau balsamul de curățare, pentru că mi se par mult mai blânde cu mantaua acidă a pielii și pentru că sunt extrem de eficiente la dizolvarea altor uleiuri (uleiul este solubil în ulei) și a produselor rezistente.

Fiind atât de mare fană a curățării eficiente a tenului, am trecut de-a lungul timpului prin o mulțime de produse de tip balsam - unele mai eficiente, altele care mi-au dat bătăi de cap. 
Le-aș împărți în primul rând în 2 categorii

  • cele care se clătesc cu apă 
  • cele care au nevoie de folosirea unui prosopel umed pentru a fi șterse de pe ten. 


Încep cu cele cu care nu m-am înțeles mai deloc - și anume cele care au nevoie de ștergerea produsului de pe ten cu ajutorul unui material umezit. 

Prima dată când am încercat un asemenea produs - Balms Away de la TheBalm am avut un adevărat șoc, dat de încercarea de a-l clăti de pe ten și rezultatul catastrofal. Acest lucru este absolut imposibil, pentru că în contactul cu apa, produsul dă impresia de "solidificare" și efectiv lucrează ca o barieră uleioasă între apă și ten. 

Pentru a-l da jos a fost nevoie să mă șterg de vreo 2-3 ori cu prosopelul îmbibat în apă caldă, dar și așa am simțit că ramâne un pic de reziduu în urma. Același rezultat l-am avut și cu fratele de la Botanics (achiziționat din BOOTS) - dar cu mici diferențe în zona de curățare. 

TheBalm îmi dă impresia că doar mută machiajul dintr-o parte în alta, motiv pentru care am renunțat rapid la el. Botanics stă un pic mai bine la capitolul curățare, dar tot nu se compară cu alte produse din colecția mea - motiv pentru care acum îl folosesc doar ocazional, pentru masaj facial. Nu aș recomanda niciunul dintre produse, chiar dacă prețurile sunt accesibile, pentru că vin la pachet cu mai multe probleme decât beneficii. 



Balsamul de la PUPA a fost cumparăt la reducere - cu 34 de lei și a intrat rapid în grațiile mele, fiind eficient și nu neapărat greu de dat jos de pe ten. Lasă o ușoară peliculă după clătire, dar incomparabilă cu cele 2 de mai sus. 
La aplicarea pe ten este nevoie de ceva mai mult produs, datorită texturii care nu se lichefiază la fel de ușor precum Clinique, BanilaCo sau TBS. Este parfumat, dar nimic deranjat. Eu mai am o cutie (luată tot la reducere) și nu regret achiziția.
Nu cred că merită prețul întreg (undeva la 75-80 lei), dar prins la reducere este o alternativă bună pentru o demachiere blândă. 

Eve Lom a ajuns la mine într-una din cutiuțele LookFantastic. Este un produs parfumat, eficient și ușor de clătit - lasând în urmă doar un vag film uleios (asemenea celui de la Pupa) dar prețul este exponențial mai mare (55 lire pentru 100 ml). Păstrez varianta mini pentru deplasări, dar nu l-aș recumpăra pentru utilizare zilnică. 



Somptuous Cleansing Butter cu mușețel de la The Body Shop este unul dintre balsamurile de curățare cel mai ușor de procurat în Romania. Este atât în magazine fizice cât și online și costă 72 de lei. Mi se pare eficient indiferent de tipul de machiaj folosit și ușor de clătit. Se emulsionează mai bine decât cel de la Pupa, dar lasă o ușoară peliculă, nu foarte deranjantă, dar care mi se pare că usucă un pic tenul. În topul meu primește un onorabil loc 3. 

Renaissance Cleansing Gel triașază un pic - adică ca vine la tub cu pompiță și are o consistență ușoară, de gel ușor lipicios. Din păcate nu m-a convins (mai ales la cele 30 lire la preț întreg) și nu cred că e o investiție bună mai ales dacă folosiți machiaj waterproof. Lasă și ceva reziduu uleios pe față - mai mult decât balsamul de la Pupa, motiv pentru care eu nu intenționez să-l recumpăr. Dar voi încerca probabil să refolosesc ambalajul, care este foarte mișto. 



BanilaCo - Zero în varianta trial size a ajuns la mine prin bunăvoința Cameliei și este unul dintre balsamurile cele mai faine pe care le-am încercat. Curață machiajul foarte bine și se clătește ușor de pe ten. Mie nu mi-a lăsat niciun fel de reziduu (dar aici trebuie să precizez că folosesc apă călduță, nu rece: cea din urmă tinzând să solidifice ceara și uleiurile în loc să le spele eficient). Are și ingrediente care ar putea pune probleme (parfum, coloranți) dar eu am întâmpinat niciun hop si l-aș clasa ușor pe locul 2 în topul preferatelor de pană acum.


Omorovicza Cleansing Balm este un produs care poate fi ușor încadrat în categoria luxury și care, deși fain, nu consider că își merită prețul (aprox 50 euro pentru 50 ml de produs). Este eficient în curățarea machiajului dar nu extrem de ușor de clătit doar cu ajutorul apei, iar diferita e dată de existența unor particule exfoliante foarte fine, care îl fac nepotrivit pentru un masaj facial, sau chiar pentru curățare în cazul tenurilor sensibile. 
Nu ajunge în top și pe motivul de raport calitate-cantitate-preț. 



Nu în mod neașteptat, balsamul de curățare de la Clinique - Take the day off - este preferatul meu. Este emolient, dizolvă ușor orice fel de machiaj, nu are pic de parfum sau uleiuri esențiale, dar nu se laudă nici cu ingrediente magice pentru piele. 

Nu lasă peliculă și este extrem de ușor de clătit, fiind genul de produs care devine foarte lichid la aplicarea pe ten și emulsionează ușor în contact cu apa. 
Singura problemă pe care o găsesc la el e dată de faptul că la clătire trebuie să insistați în zona ochilor, pentru a nu avea privirea încețoșată. Pentru mine nu e un disconfort mare (mai ales că nu îmi irită deloc ochii) așa că îl ignor aproape complet. În definitiv, problema asta există la multe produse de acest tip și depinde mult de modul în care sunteți obișnuite să vp clătiți tenul. 

Cei 125 ml ajung o perioadă lungă (nefiind nevoie de la fel de mult produs pentru o curățare cum este la utilizarea celor de la Pupa sau Eve Lom) - iar prețul variază între 100 și 150 lei, în funcție de locul din care îl achiziționați. Momentan este 115 lei pe Aoro, preț bunicel aș spune eu.



În definitiv, alegerea unui balsam demachiant depinde mult de preferințele voastre - și mai ales de importanța pe care o dați confortului. 
Nu alegeți variante care necesită ștergere dacă nu doriți exfoliere mecanică și ceva complicații date de spălarea prosopelului după fiecare utilizare și adaptați-vă produsele după sensibilitatea tenului și a ochilor. 
Sunt convinsă că deși mie nu mi s-a întâmplat să mi se irite ochii de la niciunul dintre borcănașele de mai sus, există persoane care nu se împacă deloc cu uleiurile esențiale sau parfumurile, și ar prefera o variantă cât mai clean - astfel că lista de ingrediente trebuie neapărat consultată. 

Sper că am reușit să fac o trecere în revistă a informațiilor esențiale despre colecția mea de balsamuri demachiante - dar, dacă aveți orice altă întrebare, nu ezitați să o lăsați ăn comentarii. 
Voi sunteți adepți ai double-cleansing? Dacă da, ce produse folosiți? 
Share:

Post a Comment

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes